الگوهای مدیریت

الگوهای مدیریت

الگوهای مدیریت‬‎

 

الگوهای مدیریت

وقتی کارتان را شروع می کنید، از انجام دادن کارهای سخت نترسید. محبوب ترین مدیران افرادی هستند که هرگاه به کمک آنها نیاز باشد، همیشه آستین های خود را بالا می زنند و با اشتیاق کمک می کنند. وقتی در صورت لزوم دست به کار می شویدو همه کارهای لازم را انجام می دهید، دیگران نیز به عملکرد شما توجه نشان می دهند و از شما الگو برداری می کنند.

رئیس شرکت هواپیمایی جت بلو، در بعضی از پروازها، همچون مهمانداران کار می کند. او در بین مسافران به این طرف و آن طرف می رود، برای آن ها غذا و نوشیدنی می بردو با آنها گفتگو می کند. وقتی او از نزدیک با مسافران ارتباط برقرار می کند، پی می برد که آنها درباره چه موضوعی می اندیشند، چه می گویند، چه احساسی دارند و همواره راه هایی را برای بهبود بخشیدن به وضعیت ارائه خدمات به مسافران می یابد.

وقتی آلفرد.پی.السون، که شاید بتوان او را قدرتمندترین مدیر اجرایی جهان دانست، مدیر شرکت جنرال موتورز بود؛ هرچند وقت یکبار، بخ مدات چند روز، در دیترویت دیده نمی شد. هیچ کس نمی دانست او کجا رفته است. در طی این مدت، او سوار خودروی شخصی اش می شد، صدها کیلومتر در خارج از شهر رانندگی می کردو همچون یک فروشنده معمولی به کار فروش می پرداخت.

او در تمام طول روز، فقط با خریداران احتمالی خودرو دیدار می کرد و به گفتگو کردن با آنها می پرداخت.

او سؤال هایی را مطرح می کرد و به پاسخ خریداران اختمالی گوش می سپرد. او تصویر آخرین مدل های خود رو های تولید شده را به مشتریان نشان می داد و نظر آن ها را جویا می شد. او با توجه به سلیقه، خواست، آرزو و نیاز مشتریان احتمالی، گاهی موفق به فروختن خودوریی می شد و گاهی نیز در این زمینه شکست می خورد. پس از رو به رو شدن با واکنشهای کافی از سوی مشتریان به دیترویت باز می گشت و در مقام مدیر شرکت به کارش ادامه می داد.

این مطلب رو به دوستان خود در شبکه های اجتماعی اطلاع دهید: